fbpx

Csomagbiztosítás

Csomagbiztosítás (értéknyilvánítás)

A Pickup Express Bt. (továbbiakban: Szolgáltató) közvetítésével feladott küldemények esetén Szolgáltató az alábbi általános kártérítési irányelveket alkalmazza.

 

Általános kárfelelősség

A Szolgáltató általános kárfelelőssége a csomag tartalmának beszerzési, pótlási vagy javítási értékéig, de külön megállapodás hiányában (nem kért értékbiztosítást, nem biztosította külön a csomagját) csomagonként maximum 50 000 Ft-ig terjed. Külön biztosítási díj megfizetése esetén a kárfelelősség mértékét a biztosítási megállapodás tartalmazza.

Szolgáltató a belföldi, garantált idejű, de nem értéknyilvánított küldemény megsemmisülése vagy teljes elveszése esetén fizetendő kártérítés a küldemény megsemmisülése vagy teljes elveszése folytán a szolgáltatásért fizetendő díj tizenötszöröse.

A Szolgáltató a nemzetközi, garantált idejű, de nem értéknyilvánított küldemény megsemmisülése vagy teljes elveszése esetén fizetendő kártérítés a küldemény megsemmisülése vagy teljes elveszése folytán a szolgáltatásért fizetett díj visszautalását vállalja.

Utánvétel különleges szolgáltatás esetén a Szolgáltató az utánvételi összeg erejéig felelős, ha a küldeményt az utánvételi összeg beszedése nélkül vagy kisebb összeg beszedésével kézbesítette.

 

Kárfedezetből kizárt áruk

A szállításból kizárt, tiltott, nem szállítható áruk (ÁSZF 1. sz. melléklet) esetén a csomag sérülése, megsemmisülése vagy eltűnése esetén a Szolgáltató kárfelelősséggel nem tartozik.

A feltételekkel szállítható áruk vonatkozásában Szolgáltató kizárólag a küldemény eltűnése esetén fogad be kártérítési igényt. Az ilyen áruféleségek esetén kártérítési igény sérülés, vagy részleges sérülés esetén nem nyújtható be.

 

A kártérítés általános szabályai

A küldemény részleges elveszése vagy sérülése esetén, amennyiben az a kézbesítéskor vagy visszakézbesítéskor felismerhető a kézbesítési okiraton azonnal jelezni kell. Ennek elmulasztása jogvesztéssel jár.

Kézbesítési okirat hiányában, továbbá ha a küldemény sérülése, hiányossága a kézbesítéskor nem ismerhető fel, az erről szóló bejelentést a kézbesítéstől számított 3 munkanapos jogvesztő határidőn belül a kézbesítést ellátó postai szolgáltatóhoz, vagy a Szolgáltatóhoz kell írásban bejelenteni.

A küldemény teljes elvesztése esetén, amennyiben ügyfél kártérítési igénnyel kíván élni, azt a küldemény feladásától számított tizenötödik naptól kezdődően hat hónapos elévülési időn belül teheti meg Szolgáltató felé.

Szolgáltató kártérítési igényt kizárólag írásban fogad a jogvesztő határidők figyelembe vételével.

A kártérítési igény érvényesítésére az alábbiak kivételével a feladó jogosult. A címzett jogosult, ha:

  • a sérült küldeményt átvette; vagy
  • a feladó a kártérítésre vonatkozó igény érvényesítésének jogát a címzettre engedményezte.

A Szolgáltató az ügyféltől a kár mértékének igazolását, bizonyítását abban az esetben kérheti, ha a kártérítési igény küldemény sérülésével, tartalomhiányával kapcsolatos.

 

Kártérítési igény elbírálása,kifizetése

A küldemény megsemmisülése vagy elveszése, továbbá teljes vagy részleges tartalomhiánya esetén, jegyzőkönyv alapján bejelentett kártérítési igényt a Szolgáltató a bejelentést követő 30 napon belül elbírálja és annak eredményéről az ügyfelet haladéktalanul írásban tájékoztatja.
A Szolgáltató az általa megalapozottnak talált kárösszeg kifizetése iránt – az elbírálástól számított – 8 naptári napon belül intézkedik.
A Szolgáltató az igény jogosságának teljes vagy részleges elutasítása esetén az elutasítás indokait írásban közli az ügyféllel.

 

Csomagbiztosítási díjak értékbiztosított küldeményeknél
A szolgáltatási díjak megbízásonként értendőek, bruttó díjak, melyek tartalmazzák az ÁFA-t.
A szolgáltatás igénybevételének feltétele az áru értékét igazoló kereskedelmi számla elektronikus úton történő előzetes megküldése.

GLS partner
Biztosítási érték (nettó)Szolgáltatás díja
50 000 Ft-ig990 Ft
100 000 Ft-ig3 290 Ft
200 000 Ft-ig4 890 Ft
350 000 Ft-ig6 490 Ft
500 000 Ft-ig7 990 Ft
Export csomagküldés esetén kiegészítő biztosítás maximum nettó 200 000 Ft/küldemény értékig köthető.

 

DPD partner
Biztosítási érték (nettó)Szolgáltatás díja
100 000 Ft-ig1 490 Ft
150 000 Ft-ig1 990 Ft
300 000 Ft-ig2 990 Ft
500 000 Ft-ig3 990 Ft
600 000 Ft-ig5 990 Ft
700 000 Ft-ig6 990 Ft
1 000 000 Ft-ig11 990 Ft

 

TNT partner
Értéknyilvánítás megnevezéseSzolgáltatás díja
Értékalapú kártérítés, belföldi küldemények:az áruérték 0,2%-a+ÁFA, de minimum bruttó 1 990 Ft
Értékalapú kártérítés, nemzetközi (export-import) küldemények:az áruérték 0,4 %-a+ÁFA, de minimum bruttó 5 990 Ft

 

További kérdés esetén keresse bizalommal ügyfélszolgálatunkat és kollégáink készséggel válaszolnak kérdéseire.

 


Ügyfélszolgálat

Nyitvatartási idő:
Hétfő-Péntek: 09:00-17:00
Szombat-Vasárnap: zárva

Telefon: +3670 3587541
E-mail: info@kuldonc.hu
Facebook: https://www.facebook.com/kuldonc.hu


csomagbiztosítás


Háztól-házig csomagküldés a legjobb futárszolgálatokkal!
GLSDPDTNT

Küldönc.hu
Miért érdemes a Küldönc.hu szállítási szolgáltatásait választania? Csomagját háztól-házig szállíttatjuk belföldön és külföldön egyaránt. A belföldi küldeményeket partnereink (GLS, DPD, TNT) már a felvételt követő munkanapon kézbesítik. Nemzetközi csomagoknál is rövid szállítási időkkel dolgozunk. A csomagszállítás területtől és távolságtól független. Küldeményét Magyarországon minden munkanapon feladhatja, így elkerülheti a fölösleges postai sorban állást, cipekedést, amivel időt és pénzt spórolunk meg Önnek. Weboldalunkon gyorsan és egyszerűen kiszámolhatja szállítási díját és leadhatja futárrendelését. Kalkuláljon árat most és rendeljen futárt kényelmesen az otthonába vagy munkahelyére!


Ügyfélszolgálatunk 2019.08.17. és 2019.08.20. között zárva tart. A leadott futárrendelések 2019.08.21-én (szerdán) kerülnek feldolgozásra.