GY.I.K.

Gyakran ismételt kérdések

Gyakori kérdések, egyszerű és érthető válaszok.

 

Csomagszállítás - megrendelés

Hogyan tudom kiszámolni a szállítási díjamat?

A csomagszállítás díját kalkulátorunk segítségével lehet kiszámolni. A felvételi és kiszállítási ország, majd a súlykategória kiválasztása után megjelennek ajánlataink. Amennyiben a csomagfelvételi vagy célország olyan ország, amely nem szerepel a kalkulátorunkban, ügyfélszolgálatunk tud további információval szolgálni.

Tovább a díjkalkulátorhoz >>>

Hogyan tudom megrendelni a csomagküldést?

A csomagszállítást weboldalunkon keresztül a lentebbi hivatkozásra kattintva, továbbá e-mailben a pontos felvételi és kiszállítási, valamint csomagadatok és szolgáltatások megadásával lehetséges megrendelni.

A csomagszállítás telefonon történő megrendelésére nincs mód.

Tovább a futárrendeléshez >>>

Mi a megrendelési határidő?

A következő munkanapi csomagfelvétel megrendelési határideje a felvételt megelőző munkanap 15:30 óra. Az ezt követően leadott megbízások esetén a küldeményt a futárszolgálat csak a 2. munkanapon veszi fel.

A munkaszüneti és az ünnepnapokon leadott megrendelések feldolgozása a munkaszüneti/ünnepnapot követő első munkanapon történik.

Mikor veszik fel a csomagomat?

Amennyiben megbízását munkanapon 15:30 óráig adta le, a csomagfelvétel a következő munkanapon történik. Ha megbízását 15:30 óra után, továbbá munkaszüneti, vagy ünnepnapon küldte el, a csomagfelvételre a megbízás leadását követő 2. munkanapon kerül sor.

A csomagfelvétel várható időpontjáról (időablak) szállítópartnertől függően SMS vagy/és e-mail értesítést küldünk. Amennyiben a küldött értesítésben szerepel a futár telefonos elérhetősége, akár közvetlenül is megkereshető a csomagfelvétellel kapcsolatban.

Mennyi idő alatt kézbesítik a csomagot?

Belföldi, nem időgarantált küldemények esetén a küldemények első kézbesítési kísérlete a csomagfelvételt követő 1. munkanapon történik. A terjedelmes, valamint a nagy súlyú (30 kg <) küldemények esetén, szállítópartnertől függően a csomag kézbesítési ideje növekedhet. Nemzetközi küldeményeknél a szállítási idő külön kerül feltüntetésre, munkanapokban értendő, tájékoztató jellegű és nem időgarantált.

Hogyan működik a csomagkövetés?

A feladott küldemények a csomagfelvételt követően, a csomagszám ismeretében szállítópartnereink weboldalán, valamint a csomagfelvételi visszaigazolásban is található közvetlen linken követhetőek nyomon.

Szállítópartnereink csomagkövető oldalai:

 

Díjszámítás - fizetés

Hogyan tudom kiszámolni a szállítási díjamat?

A csomagszállítás díját kalkulátorunk segítségével lehet kiszámolni. A felvételi és kiszállítási ország, majd a súlykategória kiválasztása után megjelennek ajánlataink. Amennyiben a csomagfelvételi vagy célország olyan ország, amely nem szerepel a kalkulátorunkban, ügyfélszolgálatunk tud további információval szolgálni.

Tovább a díjkalkulátorhoz >>>

Hogyan tudom kifizetni a szállítási díjat?

A csomagszállítás díja az előzetes küldeményadatok alapján kiállított és e-mailben megküldött Díjbekérő szerint banki utalással, vagy az OTP SimplePay rendszerén keresztül online, bankkártyával egyenlíthető ki.

A küldemény felvételekor nincs lehetőség a szállítási díj kifizetésére (a futár csomagfelvételkor nem vesz el pénzt).

Meddig kell kifizetnem a szállítási díjat?

A szállítási díj fizetési határideje a csomagfelvételt megelőző munkanap.

A díjfizetésről és számlázásról részletesebben IDE kattintva tájékozódhat.

 

Kiegészítő szolgáltatások

Melyek a kiegészítő szolgáltatások?

A kiegészítő (opcionális) szolgáltatások felár ellenében igénybe vehető plusz szolgáltatások, melyek típusa és díjazása szállítópartnerenként eltérő.

Belföldi csomagküldésnél igénybe vehető kiegészítő szolgáltatások, szállítópartnerenként:

DPD partner belföldi, opcionális szolgáltatásai:

  • csomagbiztosítás (értéknyilvánítás)
  • utánvétkezelés
  • 12 óra előtti kézbesítés
  • szombati kiszállítás
  • személyazonosság ellenőrzés
  • okmány visszaforgatás

GLS partner belföldi, opcionális szolgáltatásai:

  • csomagbiztosítás (értéknyilvánítás)
  • utánvétkezelés
  • bizalmas küldemény (személyazonosság ellenőrzése)
  • GLS Csomagpontba történő kézbesítés
  • GLS Depo-ban történő csomagátvétel

TNT partner belföldi, opcionális szolgáltatásai:

  • csomagbiztosítás (értéknyilvánítás)
  • belföldi 9:00 expressz
  • belföldi 12:00 expressz
  • belföldi okmánykezelés

Nemzetközi csomagküldésnél igénybe vehető kiegészítő szolgáltatások, szállítópartnerenként:

DPD partner nemzetközi, opcionális szolgáltatásai:

  • csomagbiztosítás (értéknyilvánítás)

GLS partner nemzetközi, opcionális szolgáltatásai:

  • csomagbiztosítás (értéknyilvánítás)

TNT partner nemzetközi, opcionális szolgáltatásai:

  • csomagbiztosítás (értéknyilvánítás)
  • időgarantált, expressz szállítás
  • légi expressz szállítás

Az opcionális szolgáltatások további feltételeiről és díjáról részletesebben az alábbi linkekre kattintva tájékozódhat:
DPD partner szállítási feltételei
GLS partner szállítási feltételei
TNT partner szállítási feltételei

Hogyan tudok kiegészítő szolgáltatást rendelni?

A kiegészítő (opcionális) szolgáltatást a szállítási megrendeléskor lehet kiválasztani a futárrendelés oldalon.
E-mailben történő megrendelés esetén a kiegészítő szolgáltatás a szállítási adatoknál szükséges feltüntetni.

Kiegészítő szolgáltatás megrendelésére vagy lemondására a csomagfelvételi visszaigazolást követően nincs mód. Ebben az esetben új megbízás leadása szükséges.

Hogyan működik az utánvétkezelés?

Utánvétkezelés szolgáltatás kizárólag DPD és GLS partnerünkkel feladott belföldi küldemények esetén vehető igénybe. Nemzetközi (export és import) küldeményeknél utánvétkezelés szolgáltatásra nincs mód.

A beszedendő utánvétösszeget a szállítás megrendelésekor (futárrendelés) szükséges megadni, a bankszámla tulajdonos nevével és a bankszámla számmal együtt.

Az utánvéttel feladott küldeményt a futár csak abban az esetben kézbesíti (adja át) a címzettnek, ha az utánvétösszeg kifizetésre került. Címzett az utánvétösszeget a küldemény kézbesítésekor készpénzben, vagy bankkártyával tudja kifizetni a futárnak.

A futárszolgálat által beszedett utánvétösszeget a sikeres kézbesítéstől számított 8 munkanapon belül utaljuk át a megbízáskor megadott bankszámla számra. (GLS partner esetén leghamarabb a sikeres kézbesítéstől számított 3. munkanapon.)

A beszedett utánvétösszeg készpénzben történő kifizetésére nincs mód.

Mire vonatkozik a csomagbiztosítás?

Csomagbiztosítás (értéknyilvánítás) szolgáltatás belföldi és nemzetközi küldemények esetén egyaránt igénybe vehető.

A szolgáltatás a küldemény sérülése, megsemmisülése vagy eltűnése esetére nyújt biztosítást. A szolgáltatás feltételei, értéke és a szolgáltatás díja szállítópartnerenként eltérő. A részletes feltételekről és díjakról ide kattintva tájékozódhat.

Csomagbiztosítás nem igényelhető: a szállításból kizárt, tiltott, nem szállítható árukra (ÁSZF 1. sz. melléklet).
Az ilyen áruféleségek esetén a csomag sérülése, megsemmisülése vagy eltűnése esetén társaságunk kárfelelősséggel nem tartozik.
A feltételekkel szállítható áruk vonatkozásában társaságunk kizárólag a küldemény eltűnése esetén fogad be kártérítési igényt. Az ilyen áruféleségek esetén kártérítési igény sérülés, vagy részleges sérülés esetén nem nyújtható be.

 

Kárügyintézés és kártérítés

Mire vonatkozik a csomagbiztosítás?

Csomagbiztosítás (értéknyilvánítás) szolgáltatás belföldi és nemzetközi küldemények esetén egyaránt igénybe vehető.

A szolgáltatás a küldemény sérülése, megsemmisülése vagy eltűnése esetére nyújt biztosítást. A szolgáltatás feltételei, értéke és a szolgáltatás díja szállítópartnerenként eltérő. A részletes feltételekről és díjakról ide kattintva tájékozódhat.

Csomagbiztosítás nem igényelhető: a szállításból kizárt, tiltott, nem szállítható árukra (ÁSZF 1. sz. melléklet).
Az ilyen áruféleségek esetén a csomag sérülése, megsemmisülése vagy eltűnése esetén társaságunk kárfelelősséggel nem tartozik.
A feltételekkel szállítható áruk vonatkozásában társaságunk kizárólag a küldemény eltűnése esetén fogad be kártérítési igényt. Az ilyen áruféleségek esetén kártérítési igény sérülés, vagy részleges sérülés esetén nem nyújtható be.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial